dilluns, 20 de setembre del 2010

NOVA SETMANA: "pinten oros"

Què bé!! de debó!! no ho dic per quedar bé, al cap i a la fi no he de quedar bé en ningú. Aquesta setmana l'he començat amb moltes ganes. Quan anava cap a l'escola m'he creuat amb un pare amb el seu fill i li he dit: Booon diaaa!!! dilluns!!!! què guay!!! i el pare s'ha girat al xiquet i li ha dit: el mestre ve en moltes ganes!!! Doncs sí, aixina és com em sentisc.

Avui hem començat a practicar les graelles de control de materials, deures i exercicis que vaig donar el divendres a cada equip per tal de fer un seguiment del treball individual de l'alumnat. Sincerament, ho dic a molta gent, també a l'alumnat, em sentisc incapaç de fer seguiment de tota la producció que fa la classe i l'única solució possible per a que les tasques no es queden en: "i això per a què ho he fet si ningú m'ho mira" és la col·laboració i participació dels xiquets i xiquetes en aquesta tasca, a més a més estic segur que serà molt més precisa, meticulosa i "dura" que la que jo faria. També considere molt necessari sino indispensable que l'alumnat vaja aprenent no tan sols a "fer", que és la seua especialitat, sino també a avaluar i a autoavaluar-se, fer-se conscient i reflexionar sobre el què fan i com ho fan per tal d'aconseguir una nova font de motivació: saber per què i per a què fan el que "fan".

A banda dels deures, una de les activitats que els vaig proposar de dur endavant és l'escriptura de 3 textos setmanals (redaccions) que vaig, anem corregint a poc a poc i de moment tots i totes estan complint l'objectiu i amb una qualitat acceptable de redacció (no dic el mateix de l'ortografia, però tot arribarà). Pense que l'escriure, la producció, la reflexió al fer l'escrit igual que el llegir i la seua comprensió són la base de l'aprenentatge, de qualsevol dels aprenentatges que hauran de realitzar en la seua vida i ahí és on ja de bon principi estem donant-li "canya".

Sí, aquesta setmana pinten "oros". Seran uns dies de consolidació en la pràctica del treball en grup cooperatiu, dels rols, de les funcions,... també anirem provant la posada en marxa dels llibres de text i de com van responent en actituds i relacions a l'aula, una setmana on espere cantar-ne "vint" però si puc també m'emportaré "les deu de l'ultima". Les "quaranta" les deixarem per a més endavant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada