dilluns, 6 de juny del 2011

EL FULL


Sembla mentida el que pot donar de si un full, un foli, un paper en blanc i avui, m'alegre de l'ocorrència que vaig tindre el 27 de setembre a l'aula. Senzillament, se'm va acudir el penjar un full en blanc a la pissarra i demanar a l'alumnat que escriguera una redacció. Una vegada acabades (als 4 ó 5 minuts i d'entre 4 i 10 línees) vaig replegar els fulls i vaig vore que quasi tots eren descripcions "D'UN FULL EN BLANC". Molt bé, jo els vaig guardar a un portafulls i ahí els he tingut 8 mesos.
Com ja sabeu al llarg de l'any els he fet escriure 3 textos setmanals que en divendres me'ls havien de donar. Hi ha un post que parlava dels 12 textos que portaven (jejeje). Actualment en portaran al voltant d'un centenar i alguns i algunes ja han agafant la rutina i no esperen al divendres per a donar-me la llibreta (la qual cosa em va molt bé ja que no tinc tota la feina de correcció per al divendres).
Bé, la qüestió és que el passat dia 1 de juny, els vaig penjar un full en blanc a la pissarra i els vaig demanar que escrigueren una redacció. Al cap de 15 - 20 minuts van començar a acabar els primers i abans de donar-me el text, els donava jo, el que havien escrit el passat 27 de setembre amb el mateix títol. Les cares s'omplien de somriures i els meus ulls, en aquests moments, s'omplen de llàgrimes que em dificulten vore el post.
Ha estat molt dur, pesat, llarg però apassionant. Quan llegia el que han escrit me n'adone que queda feina per fer d'ortografia, d'expressió, de puntuació,... però vore les 3, 4 ó 5 línies escrites i comparar-les amb el que han fet ara m'omple de satisfacció, d'orgull i em fa plorar. Han obert la seua ment ara creen, inventen, imaginen, fan poesia, no tan sols descriuen, fins i tot han fet "el diari secret d'un full" (no em digueu que no és per a posar-se la pell de gallina).
Vos convide a que en llegiu algun, supose que per a vosaltres serà un poc rotllo però jo veig a cada xiquet i xiqueta amb les seues dificultats, el seu desenvolupament, les seues mancances i puc dir que ni ú, ni tan sols ú m'ha decepcionat i l'avanç ha superat qualsevol expectativa que jo poguera tindre. Vos deixe amb ells i elles que són els protagonistes, el primer text és el del 27 de setembre i el següent (de vegades dues pàgines) el del 1 de juny:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada