No sé el que duraran perquè me n'he adonat que això de tindre una peixera no és tan fàcil com sembla: pH, cicle biològic, antialgues, anticlor, cura amb la llum, neteja, canvi d'aigua, menjar adequat,... però bé, no passa res, ací tenim un nou espai on aprendre i experimentar.
La setmana passada vam tindre la reunió amb els pares i mares per la posada en marxa del projecte "Llegim en parella" i va estar bé. No van vindre tots els pares i mares donada la hora que era però va respondre vora el 50% entre les dues classes. Entre Irene i jo els vam contar el procés, la seua funció i el que volem aconseguir amb els seus fills i filles. Al principi sembla un poc envolicat però després d'aquesta setmana que ja hem fet les dues primeres sessions, tot va com una calça i segon i més important, l'alumnat està encantat, de fet, després del primer dia, tots i totes deien: "què guai!!!, pareixia que seria més rotllo, Manolo quan ho tornem a fer?). Com sempre caldrà anar matisant xicotets detalls, atendre algunes millores i donar resposta a situacions noves o inesperades.
Aquesta experiència no l'havia viscut encara en primera persona i necessite un període d'adaptació i consolidació per a vore si s'ho prenen seriosament, si hi han millores ràpides i visibles (tal i com diu el projecte), si no decau la motivació que ara tenen... A primera vista sembla que serà una experiència genial ja vos aniré contant com és la realitat.
Aquesta experiència no l'havia viscut encara en primera persona i necessite un període d'adaptació i consolidació per a vore si s'ho prenen seriosament, si hi han millores ràpides i visibles (tal i com diu el projecte), si no decau la motivació que ara tenen... A primera vista sembla que serà una experiència genial ja vos aniré contant com és la realitat.
També he insistit en estructures simple (Spencer Kagan) per tal de donar eines a l'alumnat, d'una banda per a seguir aprenent a treballar en grup i d'altra per a trobar noves fonts de motivació. Particularment estem aplicant l'activitat "llapissos al centre" que els agrada. Els "obliga" a interaccionar i a aclarir les idees donat que han de resoldre problemes de matemàtiques sense tocar el llapis: escolta, expressió oral, ajuda entre iguals, comprensió, organització d'idees, argumentació, raonament,... tot en una dinàmica super senzilla: no agafar els llapissos fins que tots entenguen la solució.
Bé, la setmana vinent és molt possible que també comencem els grups interactius. Hi ha grans opcions d'iniciar aquest nou projecte (amb un mes de retard però a la fi es farà realitat). Ja vos posaré al dia.
¡Qué boniquets els peixets...! Això sempre dóna alegria a un aula, i a més, serveix per a què aprenguen a respectar els animals.
ResponEliminaEspere que et vagen bé els projectes que dus entre mans.
Una abraçada.
Gràcies una vegada més Miguel pels teus ànims. Sí, tota una experiència això de mantindre vius el màxim temps possible als peixets en l'aula. Ho aconseguirem???? Supose que sí.
ResponEliminaRespecte als projectes de moment "viento en popa a toda vela...". Salut