Doncs sí. a la fi hem començat els grups interactius, de moment amb alumnat voluntari de la UJI, encara que espere des d'ací fins a final de curs poder anar incorporant algun pare, mare o familiar en la dinàmica.
El primer dia va funcionar bé, ja sabeu, la classe distribuïda en grups, un adult a cada grup amb la funció d'afavorir i provocar les interaccions entre l'alumnat i una activitat on han de treballar diferents competències per a cada grup. Cada 8, 10 minuts l'alumnat s'aixeca i canvia de taula i d'adult de referència.
Què aconseguim amb això? Doncs aixina per damunt, damunt i sense aprofundir:El primer dia va funcionar bé, ja sabeu, la classe distribuïda en grups, un adult a cada grup amb la funció d'afavorir i provocar les interaccions entre l'alumnat i una activitat on han de treballar diferents competències per a cada grup. Cada 8, 10 minuts l'alumnat s'aixeca i canvia de taula i d'adult de referència.
- una hora de feina exprimida a tope.
- l'ajuda d'uns adults que els fa estar a la guait dels companys i companyes.
- una motivació de treball alta, donat que cada 10 minuts fan una activitat diferent.
- una acceleració de la feina perquè hi ha un temps limitat i controlat.
- una millora de l'aprenentatge perquè han d'estar consultat i comprovant amb la resta del grup els seus resultats i plantejaments.
No està mal per a una horeta de classe!!!
També aquesta setmana ha vingut una companya de la UJI a la tertúlia dels dimecres i sembla que hi ha una mare que vol compartir amb nosaltres la setmana vinent aquesta estona de lectura i diàleg (mica a mica s'ompli la pica).
Bé, i ara arriben les avaluacions, les notes, final de trimestre el que suposa feina i reflexió de tot el que hem fet al llarg d'aquests mesos. També vull implicar a l'alumnat en aquesta tasca per a que siguen conscients del que fan i del que no fan. Pense que és fonamental que sàpiguen tot allò que han de millorar però que ho sàpiguen per ells mateixa. De poc val que jo o els pares i mares els ho diguem si ells i elles no se n'adonen i s'autoavaluen. Quant més implique a l'alumnat en el seu aprenentatge (planificació, execució, avaluació) tinc claríssim que més motivats i més clar tindran el que han de fer, el que han d'aprendre i fins on volen arribar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada