He acabat la setmana content de com van les coses. El dimecres novament Joan i MªCarmen van vindre a l'aula i vam anar perfilant el funcionament dels grups. Hem ampliat l'espai útil de la classe, hem posat lletrerets a cada càrrec del grup per a que cada vegada siguen més conscients de la seua tasca i del que han de fer i els hem habilitat un espai per a "les coses del grup" i evitar mil i un viatges a portar coses dels casellers individuals. El to de veu va baixant i la tasca del moderador cada vegada és més detallada i eficaç. També estem cotrolant i millorant les persones que s'alcen de la taula (ho poden fer quan vulguen però sempre amb algun motiu) i en principi sols el encarregat de material és el que té més necessitat d'anar d'un lloc a un altre.
Aquesta setmana també he arribat a observar ajudes entre diferents grups i demandes dirigides a d'altres companys amb educació, concreció i respecte, fins i tot els/les més liders han mostrat signes de compartir i ajuda d'igual a igual. Pense que tot va per bon camí.
D'altra banda no puc deixar de comentar l'activitat que faig el dimecres de vesprada quan em quede amb tan sols mig grup perquè l'altre mig se'n va a informàtica. Estem fent una tertúlia literària llegint el llibre de "Les aventures del barón de Munchausen". Els està agradant i està donant peu a parlar i compartir experiències pròpies i vivències de cadascú. És una hora que ens passa en un bufit. Ja he tingut els dos grups i ha sigut una estona genial, tranquil·la, de lectura en veu alta, d'aprenentatges, de compartir... Quan es fan les 16h quasi tots i totes diuen: "ja s'ha acabat l'hora!!!" i a mi se'm posen els pèls de punta de vore com estant gaudint de la lectura i es troben tan agust. Què guai!!!
La setmana que ve comencem a "contar contes" a infantil 5 anys. Ja vorem com va l'experiència, si ens organitzem bé i si ens quedem amb un bon "sabor de boca" per a continuar repetint. Supose, espere,.....ESTIC SEGUR de que aixina serà, ja vos contaré.
Pareix que la cosa vaja bé, és bo que els xiquets i xiquetes s'impliquen en la tasca educativa, i sembla que tu ho estàs aconseguint. M'agradaria que ens contares si tens problemes de disciplina (vull dir, si n'hi ha alumnes que no col·laboren en les tasques, o que no respecten els companys, que rinyen etc.) o si, en canvi, l'alumant et fa cas en totes les instruccions que tu els dones per a fer el seu treball.
ResponEliminaEn altres paraules, quins són els problemes que has detectat en aquest començament de curs.
Una abraçada.
Els problemes que he detectat pense que en són dos: un el que ja he comentat en d'altres entrades "l'escolta", el voler parlar tots alhora, el no escoltar-se i sembla que donant intruccions molt concretes als moderadors (apuntar qui vol parlar i anar tatxant els seus noms, evitar repeticions en les participacions (si parlem és per a dir alguna cosa diferent), i la targeta que permet parlar a qui la té) ha millorat moltíssim el debat entre ells. D'altra banda el problema de no assumir els seus càrrecs amb les seues tasques ben definides. No saben treballar en grup perquè no se'ls ha ensenyat i estan en aquest procés. Es nota que cada dia ho fan millor. Per exemple el divendres a última hora van fer rotacions de càrrecs i els vaig deixar una estoneta per a reflexionar sobre que havia de fer cadascú al grup i així començar esta setmana amb les coses mig clares. Sembla que els va anar bé ja vorem demà.
ResponEliminaEncara no he començat a ficar negatius ni positius als grups en funció del rendiment, comportament, assoliment de tasques, col·laboració entre ells... però si que els vaig avisant quan a un grup encara no s'han tret tots els llibres, quan parla més d'un a l'hora, quan no s'han omplit les graelles de control de deures,...això seria un negatiu per al grup, no per l'alumne que no ho ha fet i enseguida els companys criden l'atenció al que no ha fet el que calia (el recolzament entre ells i la crida d'atenció entre ells pense que és molt més efectiva que quan jo els ho dic).