divendres, 22 d’octubre del 2010

GRAN SETMANA!!!


Ja s'ha acabat una altra setmana de molta feina. Estic cansat però content. Hem tingut un poquet de tot: rutines de treball en grup, experiències noves, formació, trobada amb pares i mares, xicotets conflictes pendents de resoldre,...

Potser el que més recorde de la setmana i em fa sentir molt bé és l'inici del contacontes a infantil. Sí, el dimarts a les 15h vam anar a la classe d'infantil 5 anys "A" i cada un dels meus alumnes va agafar de la maneta a un xiquet/a de la classe d'Infantil i es van repartir pels raconmets del patí, el passadís i la classe i els van contar un conte. Aixina de senzill. Als deu minuts ens tornàvem a la classe però les "fotos" que vam vore la mestra d'Infantil i jo eixos 10 minuts ens feien somriure (hauria sigut per a enregistrar-ho, ho farem!!!) i ens feien sentir bé. L'ambient era d'alegria, de pau, de sorpresa,... les cares dels "49" xiquets/etes parlaven, cridaven, ho deien tot. Quan vam tornar a classe tots/es volien dir la seua, estaven feliços, s'havien sentit bé, majors, responsables, tenien l'autoestima pels núvols i volien repetir, fins i tot dos alumnes que no ho tenien clar, ja s'han enganxat. Quina experiència més senzilla i més enriquidora, vos l'aconselle!!!! (i no sòc amic de donar consells).

També el dimarts van vindre Xelo (mestra de 4t.), Loli (mare de xiquet de 4t.) i Nicolás (xiquet de 4t) a explicar-nos com porten endavant l'experiència de Llegim en parella des de fa un any a la seua escola. Va ser una xerrada enriquidora, clarificadora i engrescadora. Vam saber el que cal tindre en conte, les dificultats que han tingut i com portar endavant el projecte. Genial! Tan sols ens falta fer la sessió de formació als xiquets i als pares i mares per començar amb l'experiència.

D'altra banda, he tingut un xicotet contratemps en el meu projecte. Volia encetar aquesta setmana els "grups interactius" però malgrat la Direcció del Centre em recolza a portar-ho endavant m'ha ficat un "però" i ja sabeu que quan hi ha un "però" tot el que s'ha dit abans no serveix per a res. Resulta que per a portar endavant l'experiència vull convidar a alumnat voluntari de l'UJI i a pares i mares i el Director m'ha demanat que sol·licite permís a la Direcció Territorial per tal de deixar entrar a la meua aula a "persones convidades per mí". Ho enteneu, jo no!!!! I ara, en això estic. Amb el poc que m'agrada la paperassa i ara a cavil·lar una "carta bonica" per al señor Inspector i el Director territorial. Ja vos contaré si aconseguisc el meu objectiu.

7 comentaris:

  1. m'encanta lo del contacontes,crec que et copiaré la idea,si em dones permís.ahhhh..quin trauma!no se com seleccionar el perfil,què fique?sóc Lola per si no ho saps.espere que tingue solució l'altre tema.

    ResponElimina
  2. Lola, és una experiència genial. Si vols ja quedem i et conte com ho he fet. Molt senzill, poques complicacions.

    ResponElimina
  3. Llàstima que quan menys t'ho esperes la burocràcia t'ataca... i et fica un poquet de mal toc, perquè encara que no vulgues, això d'haver d'escriure a l'inspector és un rotllo, però jo crec que amb les ganes que tu tens de fer-ho no n'hi ha qui et pare... Endavant, doncs, ja ens contaràs...

    Una abraçada

    ResponElimina
  4. Hola Manolo, m'agrada voret sempre amb tanta iniciativa i alegria. Enhorabona!!
    Bona idea eixa del contacontes...
    Un beset

    ResponElimina
  5. Miguel: sí, és cert, a mi ganes no em falten només cal que a l'Inspector o Director (no sé qui ho ha de signar) tampoc li'n falten de ganes per deixar-nos treballar a gust.
    Lledó és un plaer rebret per aquest raconet. Gràcies i una altre b7 de retorn

    ResponElimina
  6. Hola Manolo, he de dir-te que m'han agradat molt les teues reflexions i em cal agraïr-te el fet de contar-les ja que això ha fet que Lola s'anime i demà mateix encetem en la nostra escola, Censal, el contacontes intercicle, 5é i Infantil. Estic emocionada per poder fer una activitat així, ja et contarem.

    Empar

    ResponElimina
  7. Gràcies Empar pel teu comentari. M'alegra saber que aneu a portar endavant aquesta activitat perquè la seva senzillesa està plena d'aprenentatges, interaccions, somriures, anècdotes, "quadres" inoblidables que cada cop són diferents. Sort i vos desitge el millor!!!

    ResponElimina