dimarts, 10 de gener del 2012

TORNEM AL CURRELE

http://www.flickr.com/photos/eyrephotographyaustralia/6606240875/sizes/s/in/photostream/
Ja hem tornat a l'escola després d'un primer trimestre molt semblant i a la vegada diferent al de l'any passat. 
Sí, ara ja estem entrenats, ja ens coneixem el funcionament, els caràcters, les manies, els recursos, el què podem i el què no podem fer. Hem mantingut l'estil (cooperatiu), els projectes (participatius), el treball (autònom i en grup) i hem inclós nous continguts, nous aprenentatges, noves formes de fer,... però, sobretot, almenys jo, ens ho hem passat bé.
10 setmanes de Llegim en parella (tutorització entre iguals), 7 setmanes de grups interactius (amb voluntaris de la UJI), 55 llibres exposats per l'alumnat, 9 setmanes de Contacontes, 2 classes de robòtica, 4 sessions de Tertúlia dialògica, 650 textos presentats, 11 persones diferents que han passat per l'aula, cartes amb Vila-real, 11 entrades al Bloc de Sixta, 3 aparicions en premsa,... supose que val la pena fer balanç numèric per adonar-se'n de tota la feina feta, a banda de la dels llibres de text, tasques que permeten a l'alumnat crèixer en les tan nomenades, desitjades i necessàries 'competències' per a l'Institut, per a l'autoestima, per al creixement personal, per a la Vida.

Malgrat el recompte és significatiu, més encara ho és l'ambient que es viu a l'aula. Jo, estic tan agust, tinc tantes ganes d'anar cada dia a l'escola a contar coses, a escoltar, a ensenyar, a aprendre. Estic gaudint tant de l'educació del meu alumnat (ja els sent com a 'fillols' i 'filloles' meus). Sí, desitge no perdre mai aquest 'enamorament' que tinc amb la meua professió i la meua vocació.

Per aquest trimestre ja estem preparant una obreta de teatre del grup a banda de que el contacontes passa a ser també, la representació per grups de dos contes setmanals. Tenim al davant un trimestre exigent per lo curt que és, tan sols 9 setmanetes, i els continguts que ens esperen a les diferents àrees (no precisament els més engrescadors, però intentaré que SÍ que ho siguen). La veritat és que he tornat amb ganetes, canyeret (jejeje) i amb el desig de gaudir d'aquests mesos que em queden amb la classe de Sixta (el fet que siga el meu primer grup com a tutor fa que siga molt especial per a mi, al cap i a la fi, gràcies a ells i elles, he aprés molt del que cal i no cal fer a un aula).

BON ANY NOU A TOTS I TOTES. Nosaltres, malgrat 'tot', intentarem que siga així.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada