dijous, 23 de setembre del 2010

DIES D'APRENENTATGE

Me n'estic adonant que els xiquets i les xiquetes no agafen el sistema de treball en grup tan fàcil com creia i he detectat el gran problema que tenen i que és una "malaltia" generalitzada a la majoria dels mortals: L'ESCOLTA.

Per què costarà tan escoltar als altres? sembla que ens mirem al melic, que tenim la raó, la veritat en tot moment, que som incapaços d'equivocar-nos d'acceptar el que uns altres ens diuen com una possibilitat més adequada, més encertada, o fins i tot "millor" que la nostra.

Sí, no escoltem, no ESCOLTEN als companys, diuen la seua, criden per damunt de l'altre per a tenir més raó i si se n'adonen que estan equivocats, ho amaguen, ho dissimulen, intenten que passe desapercebut, per què aquesta vergonya a equivocar-se?, com estem vivint a la societat que ens envolta? perquè sense cap dubte, l'escola és reflex de la seua realitat, del seu entorn, del "meu" entorn, del "nostre" entorn,... és aixina com vivim?

Aquesta setmana estem aprenent, reflexionant, escoltant, escoltant, escoltant, callant i escoltant, i no m'importa dedicar-li temps. Com podem créixer, madurar, APRENDRE, sense ESCOLTAR sense reconèixer el nostre error, sense VALORAR i PAIR el que ens diuen els del costat? Jo pense que és impossible (i potser estic equivocat) però dedique esforços per aconseguir-ho.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada