Després de les primeres experiències ja iniciades i posades en pràctica he de dir que m'he quedat sense paraules: impressionant, espectacular, apassionant, sorprés, il·lusionat,... i podria posar molt més qualificatius, tots positius, per tal de descriure el que estem fent. També és cert, que jo com a mestre, encara vull més, encara els demane més, anar al detall, anar cap a l'excel·lència, cap a la perfecció (sempre es pot fer millor) però la realitat és que ho estant fent molt bé i em referisc als 4-5 projectets que portem endavant de manera més potent. Anem per parts:
No hi ha dia que no em pregunten: Manolo, ja has parlat en algú més per anar a contar el Kamishibai?
També les companyes de nivell s'han animat i l'alumnat de la classe va anar a les seues aules per contar-los el kamishibai i explicar-los com ho fem. Crec que aquesta experiència deixarà empremta tan en els protagonistes com en els espectadors. GUAI!!!!
La setmana vinent ens visitarà Nati, l'àvia d'un company de l'aula que també ens farà arribar, segur, un munt d'imatges en primera persona i els xiquets i les xiquetes tornaran a posar en pràctica la seva qualitat com a entrevistadors.
- les cartes que ens envíem amb l'escola Censal van anant i venint sense parar. Aquest any la proposta és d'enviar-nos cartes formals per tal d'aprendre a fer-les de manera adequada. A la primera demanàvem als 25 directors/es (l'alumnat del Censal) de l'exposició "L'Àrtic es trenca" permís per poder visitar-la i així ho vam fer el passat 5 de novembre. La resposta va ser demanar-nos permís per poder visitar les instal·lacions del Museu de Castelló i ara els hem convidat a presenciar la propera posada en escena del kamishibai a l'escola amb una Invitació personalitzada. Ja vorem que ens responen...
Com no ens conformem, també hem iniciat correspondència amb una escola de l'interior de Castelló (de manera més informal) i la sorpresa ha sigut que en una setmana ja teníem les respostes. Ja coneixem nous xiquets i xiquetes del que segur ens farem amics i anirem a visitar.
- el llegim en parella arriba a la seva desena sessió i també les fitxes de comprensió comencen a aportar originalitat, contingut i exercicis interessants, entretinguts, diferents, de recerca,... ja no es queden en les quatre preguntes de comprensió del text.
Bé, com veieu la LLENGUA per a nosaltres cada vegda té més SENTIT i és el GUST de poder gaudir amb ella de manera de diferent. També del més dels cal·lígrames hem passat al més d'INTERNET i la proposta es va dirigint a conèixer els diferents elements que arreplega aquest món de les TIC i donar-lo a conèixer als companys de l'escola amb un mural ple d'informació.
Qui m'anava a dir a mi que ho passaria tan bé amb la LLENGUA.
JO SEMPRE HE SIGUT DE CIÈNCIES, JAJAJA
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada