dissabte, 28 de maig del 2011

CANVI RADICAL


Em recorda aquella beguda que va eixir fa uns anys (la veritat és que no la vaig tastar mai i no sé si encara es ven) però sí, sembla que la classe de Kinta pren la decisió de fer un canvi "RADICAL" (entre cometes).
Després de l'assemblea d'ahir l'alumnat ha decidit canviar d'ambientació de l'aula i han optat per eliminar tot el que teníem a la classe excepte els peixets, les plantes, la biblioteca i l'ordinador (per a començar em semblen unes excepcions genials).
Personalment he de dir que em sembla bé. Cal fer canvis, prendre noves decisions, triar entre diferents opcions, cercar allò que és millor per a cadascú i en aquest cas per al grup ja que de vegades les rutines, els "apalancaments" no ens permitisen créixer, avançar, millorar. ser més feliços. Per tot això, em sembla bé fer un canvi "RADICAL" i ho pose entre cometes perquè lògicament, com a educador i tutor, hi haurà a l'aula tota una reflexió, raonament i debat de que és el millor i de que és el que ens ajuda a crèixer, a aprendre i a madurar.
Abans d'anar-me'n a casa vaig d'eixar la classe quasi com al principi de curs i em va agradar. Hem viscut i compartit molt i crec que aquest canvi ens permetra adonar-nos de tot el que també podem fer, aprendre, tenir, crear,... i ens ho estàvem perdent.
Ja vorem cap on van les propostes i que eixirà d'aquest "kit-kat".

D'altra banda també van decidir, i aquesta vegada els he deixat seguir endavant, canviar l'organització de les taules. Volen seure de dos en dos, i aixina he posat les taules i cadires. Reconec que aquesta idea no m'ha agradat tant com la de la decoració però vaig a respectar (almenys el que queda d'aquest curs) la seua decisió.
Supose que quan al dilluns els pose per parelles (xic-xica), començaran novament les queixes. Intentaré mantindre aquesta organització fins que acabe el curs i després fer una valoració amb ells i elles de com ha anat. Entenc perfectament la seua postura, sé que costa relacionar-se i entendre's amb els companys, que malgrat l'ambient és bonic i les relacions han millorat moltíssim des de principi de curs és més "fàcil" evitar eixa lluita diària, evitar consensuar, evitar aguantar al "resabut/uda", evitar al "gracioset/a", evitar al "cerca-raons",... però han aprés tant!!!, han desenvolupat tantes habilitats!!!, han resolt amb èxit tantes i tantes i tantes situacions on havien aparegut crits, paraulotes, llàgrimes, disgusts, empipaments,... Bé, almenys això ja no els ho treu ningú, són aprenentatges assolits, viscuts, experimentats, reals, útils per a la vida quotidiana que, clar, sempre es poden millorar, però tot arribarà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada